9. února 2013 v 14:58 | Ver. |  Recenze knih
Počet stran: 168
Provedení: brožovaná
Rok vydání: 2012
Číslo vydání: 1
Věk: 13+
Ukázka z knihy: tady

Elena se snaží zapomenout na nešťastnou smrt své sestry Laury. Jak přesně zemřela, to nikdo neví. Na stejném místě je o rok později nalezena další mrtvá dívka. Je to opravdu jen náhoda? Co způsobilo dopravní nehodu, při které zahynula Laura? Jaké tajemství v sobě nosí matka, která Elenu nechce spustit z očí? Náhlý zájem staršího pohledného Tristana, přicházející anonymní dopisy a potloukající se zakuklené postavy přimějí Elenu jednat. Bude hledat pravdu na vlastní pěst...

Thriller - každý z nás si pod tímto pojmem představí něco jiného a já, jakožto čtenářka detektivek jsem se rozhodla si o jeden, dva thrillery napsat. Zrovna Motýlí křídla mě nadchl, příběh je psaný zajímavě, každého musí fascinovat a je velice uchvacující, že všechno se (ne)vyřeší. Alespoň já si to myslím, přeci jenom byl konec v nemocnici celkem normální, jakoby z obyčejného života.

Elena je sestra Laury, která zemřela při autonehodě. Já sama jsem celý příhod věřila, že to nehoda byla, a opravdu, nakonci knihy Tristan přiznal, že opravdu byla. Kdyby ovšem nebyla taková tma a on jí nevyhrožoval, ještě by žila. Co si z toho jde odvodit? Za vše mohl Tristan. Vyhrožoval navíc i matce Laury. Od knihy jsem se nemohla odtrhnout, jelikož v téhle části bylo opravdu velice zajímavé číst celý děj. Navíc to, že Julian vytáhl nůž a chtěl zabít Elenu před její matkou...

Motýlí křídla byli znakem Laury. Ta měla na všech svých důležitých věcech motýla. Díky tomu také Elena chtěla číst její deník, který poté záhadně zmizel. Za vše mohla její matka. Elena ale deník znova našla a tentokrát hledala i v Lauřině pokoji, kde našla CD se souborem, ve kterém popisovala, co všechno dělala parta, ve které se pohybovala. Mohla za to ovšem Vanesa nebo Tristan? Oba měli narážky, ale oba to popírali, ve které partě se Laura pohybovala, aby mohla napsat reportáž?

Sobota. 15. června 2005
Dnes jsem zabila člověka. Pořádně si neuvědomuju, co se vlastně přihodilo. Ruce se mi třesou, když na to pomyslím, a srdce mi buší tak prudce, že ho skoro slyším. Mám zimnici a zvedá se mi žaludek, ale to je možná tou vodkou. Před očima se mi ustavičně objevuje ten pohled: tělo, spousta krve, která mi připadá tak podivně neskutečná jako bezinkový sirup. Nevěděla jsem, že krev může vypadat takhle. Neměla jsem ani potuchy, že člověk jí má v sobě tolik. Nemůžu dál, musím to skončit. Jen se bojím, že už je pozdě.
Lauřin deník je navíc na začátku každé kapitoly, pokaždé jeden zápis. Mně se teda tento styl zamlouval, ačkoliv jsem nepochopila do dopisu otcovi, kdo jej psal. Myslela jsem si, že jde o vraha Laury, ale spletla jsem se. Všechno to psala Laura, ovšem chyběla mi tam zmínka o partě ve které se pohybovala... Ačkoliv jinak si nemám na co stěžovat.

Mimoto podobnou knihu jsem zatím nečetla, takže skládám poklonu autorce za originalitu a moc se těším, až začnu číst její druhý thriller. Každému doporučuji si ji přečíst, je to příběh, který se může stát i někomu v našem, ne knižním světě. Já sama jsem si nejvíce oblíbila pasáž, kde Elena skáče do vody z věže u více jak deseti metrů, ačkoliv neznám nikoho kdo by to byl schopný dnes udělat → možná proto.

Ke knize už mě nic zajímavého nenapadá, jelikož si ji každý musí přečíst sám, aby pochopil, jaký dokonalý příběh je na stranách tištěný. Právě díky neustálé originalitě a skvělému počtení dávám počet hvězd, který najdete níže. Kniha má můj obdiv a můžu jí slíbit, že se k ní ještě někdy vrátím.

HVĚZDIČKOVÉ HODNOCENÍ

Polovinu hvězdičky má kniha snížená za urychlený konec, bez něj by měla pět hvězd.

Za knihu děkuji nakladatelství Fragment, na jejich stránkách si knihu také můžeš objednat a přesvědčit se o skvělé autorce tohoto thrilleru (a vychutnat si příběh po svém).